PR verzus natívny článok. Ktorý vyhovuje vašim potrebám?

PR verzus natívny článok. Ktorý vyhovuje vašim potrebám?

Kvalitne spracovaný článok, ktorý spĺňa všetky parametre SEO je cestou, ako efektívne spropagovať vaše služby alebo produkty. Vďaka skúsenostiam celého tímu SEO agentúry sa články napísané podľa vašich požiadaviek budú zobrazovať veľkému počtu návštevníkov internetu. Nielen návštevnosť je dôležitá. Výber kľúčových slov v článku a prelinkovanie dokážu posunúť firemné stránky na popredné priečky vo vyhľadávačoch. Na výber máte z dvoch typov článkov, a to PR alebo natívneho. Aké sú medzi nimi rozdiely?

PR článok je reklamný článok propagujúci vybrané služby a produkty

Internet sa vo veľkom využíva na umiestnenie PR článkov na rôznych webových stránkach. PR článok v prvom rade propaguje vami vybrané služby alebo produkty. Ide vlastne o inzerciu vo forme článku, ktorá má potenciálneho zákazníka navnadiť na reakciu t.j. kúpu vybraných produktov. PR články zverejnené na populárnych weboch vzbudzujú záujem o značku, firmu, službu i tovar. Kvalitným PR článkom dosiahnete:

  • Návštevníci stránky sa zoznámia s produktom alebo službou.
  • Rozšírenie povedomia o značke, vzbudenie dôvery.
  • Vyvolanie reakcie – kliknutie na link a následná kúpa.
  • Viditeľnosť stránok vo vyhľadávačoch pomocou spätných odkazov.

V PR článku sa čitateľ detailne zoznámi s vašim novým produktom, značkou alebo službami, zároveň článok vyzdvihne všetky ich benefity. Pri písaní PR článku je dôležité, aby boli dodržané pravidlá SEO:

  • Trefný nadpis.
  • Úvod, ktorý vtiahne čitateľa a prinúti ho článok prečítať.
  • Formátovanie textu.
  • Kľúčové slová s vloženými linkami.
  • PR články nesmú byť príliš dlhé.

Je nutné si uvedomiť, že PR článok nie  je pre čitateľa tak zaujímavý ako natívny.

Natívny článok dokáže predať, propagovať a zároveň je čitateľný

Na internete je pretlak PR článkov, a preto vznikol nový druh reklamných článkov, ktoré sú oveľa viac čitateľné, ale dokážu zároveň propagovať i optimalizovať. Ide o tzv. natívne články. Tento typ článku je tvorený takým obsahom, ktorý dokáže čitateľa udržať do konca článku a pritiahne pozornosť bez pocitu nátlaku reklamy. Vďaka natívnemu článku dosiahnete:

  • Dlhšia interakcia čitateľa.
  • Pútavý a hodnotný obsah, ktorý v sebe skrýva kľúčové slová s odkazmi na vaše stránky.
  • Natívny článok sa nachádza medzi redakčnými článkami s vysokou mierou návštevnosti.
  • Vďaka pútavému článku je čitateľ vtiahnutý do deja a nebadane sa mu do povedomia dostávajú informácie o značke alebo produkte.

V natívnom článku sú zapracované kľúčové slová s linkami, ktoré sú zárukou vyššej pozície vo vyhľadávačoch. Zároveň nie je natívny článok nudný a čitateľovi prinesie oveľa viac ako len strohé informácie o produktoch. Natívny článok je trefa do čierneho:

  • Natívny článok osloví presne cielenú skupinu ľudí.
  • Tento typ článkov je zrozumiteľný, jednoduchý a zároveň prinesie čitateľovi úžitok vo forme nových informácií.
  • Natívny článok buduje dôveru vo vašu značku, nie je len o reklamných sloganoch, ktoré čitateľov odrádzajú článok dočítať.
  • Natívny článok na prvý pohľad zaujme od nadpisu cez magnetizujúci úvod až po samotný obsah plný zaujímavých informácií.

Pridaj komentár